EL DESPERTAR SAI
EL DESPERTAR SAI: Youth Global Newsletter OWOS Youth Global Newsletter OWOS - EL DESPERTAR SAI

PLATICAS DE SATHYA SAI BABA

DIOS ES AMOR

LA VOZ DEL AVATAR

Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
EN VISTAS DINÁMICAS ABRE MÁS RÁPIDO LA PÁGINA

lunes, 15 de octubre de 2018

Youth Global Newsletter OWOS

Edición 93 - 14 de octubre 2 018
Nota inspirada ...
En 2016 uno de los Satsangs celebradas en la presencia divina en El Teatro de Cámara, México. Un devoto agradeció a Swami por bendecir a los mexicanos durante la crisis de Chihuahua.
 
Y esto es lo que dijo Swami:
 
También quiero darle las gracias por estar aquí. Dios siempre quiere estar con Sus devotos, al igual que los devotos quieren estar con Dios. Así como los niños quieren estar con su madre, la madre también quiere estar con sus hijos. De esta manera, cuando los niños necesitan a su madre más, ella siempre está ahí para ellos. Incluso antes de que el niño abre su boca para llamar, su madre, siempre vigilante, siempre está en sintonía con su hijo. Es por eso que estoy aquí; Porque me necesita; y usted está aquí porque te necesito!
servicio de Actualizaciones
Introducción de la proteína Annapoorna mezcla de Siddlaghatta Escuelas Taluk
Annapoorna añadió un nuevo enfoque para abordar la misión de construir la nutrición mediante la introducción de una mezcla de proteínas que se le dará a los escolares como parte de su desayuno por la mañana.

Puesto que los niños de las escuelas rurales se considera que tienen niveles más bajos de la nutrición, Annapoorna ha llegado con esta mezcla de proteínas, que se mezcla con la leche que está siendo proporcionada por el Gobierno de Karnataka bajo la Ksheera Bhagya Esquema.
Evento de Oracle en RSE
Escuela de Gobierno Marathahalli
Annapoorna y Oracle se reunieron para otro evento exitoso RSE (Responsabilidad Social Empresarial) el sábado, 1 de septiembre de 2018. El evento se llevó a cabo la RSC en la Escuela de Gobierno Marathahalli en Bangalore. Esta escuela, que tiene una resistencia de 107 estudiantes, es un recipiente del programa de desayuno de Annapoorna.
El desayuno para Annapoorna
Los niños Village School Musthyala
Programa de desayuno Annapoorna se puso en marcha el sábado 1 de septiembre de, 2018, en la Escuela de Zilla Parishad alta en el pueblo Musthyala que es una parte de Siddipet Distrito en el Estado de Telangana.

Los 400 niños que estudian en esta escuela serán, a partir de ahora recibirá Annapoorna desayuno gratis a diario. Los niños fueron servidos con un delicioso Upma en el día del lanzamiento. Los maestros y los aldeanos expresaron su felicidad por el lanzamiento del programa de desayuno.
Oportuna intervención médica para un niño
Los voluntarios Annapoorna que sirven desayuno diario a los barrios pobres Ragigudda en JP Nagar en Bangalore, siempre atención médica inmediata para un bebé minúsculo para prevenir complicaciones posteriores de desarrollo.

Los voluntarios se dieron cuenta de que un niño de dos años sufrió de una infección intensa en el pecho, probablemente debido a las condiciones asépticas y húmedas pobres en los barrios pobres. También notaron que los padres estaban en muy mal estado, no pueden pagar el tratamiento, incluso básico.
Campo de ojo y Kit para
Hyderabad Annapoorna niños
La semana pasada, los voluntarios del programa de desayuno Annapoorna en Hyderabad llevaron a cabo campañas oculares y estuches para lápices distribuidos junto con kits de papelería en las diversas escuelas desayuno Annapoorna.

Alrededor de 275 niños se beneficiaron de esto. Posterior a la proyección, el equipo distribuyó las gafas a los niños y al personal según sea necesario.
Las celebraciones Ganesha Chaturthi
Los voluntarios y los niños en edad escolar a través de múltiples centros Annapoorna en todo el país celebran Ganesha Chaturthi con amor y fervor!

Los niños de las escuelas del pueblo de Sriramapuram en Vizianagaram Distrito, donde Annapoorna sirve desayuno diario, hacen hermosa ecológico Ganesha ídolos y se invocan las bendiciones del Señor Ganesha.
El pueblo Hoshiarpur cerca de Noida vio niños en edad escolar y voluntarios Annapoorna se reúnen y celebran la fiesta, la difusión de la felicidad y la alegría por todas partes. Los maestros, los voluntarios y los niños cantaron bhajans y ofrecieron haldi (cúrcuma), kumkum (polvo bermellón) y flores a Ganesha. Modak prasadam se distribuyó a todos.
El desayuno para Annapoorna
De Bagalkot Metgudd Village
Annapoorna marchó más profundamente en el estado de Karnataka con el lanzamiento del programa de desayuno en el pueblo Metgudd en Mudhol Taluk.
La inauguración del desayuno en la escuela primaria inferior en el pueblo, que es una parte del Distrito Bagalkot, contó con la participación e inaugurado por el Oficial de Educación Block y otros oficiales y los miembros del comité.
La escuela, que tiene una resistencia de 54 niños, se proporcionará al día con un buen desayuno.
Desayuno en Annapoorna
Escuela de Peddur Nagarkurnool
El sábado, el programa de desayuno Annapoorna fue lanzado en otra escuela llamada Escuela Peddur que depende del Distrito Nagarkurnool en el Estado de Telangana.

Es interesante observar que panchayat del pueblo junto con algunos otros dieron a conocer a sí mismos, para financiar los costos involucrados en la implementación del programa de desayuno. Sin embargo Annapoorna será el seguimiento completo de todas las operaciones y asegurar el control de calidad. 80 niños que estudian en la escuela ahora recibirán desayuno nutritivo diariamente.

Es muy bueno tener en cuenta que los aldeanos están tomando parte activa en la conducción de la misión de la nutrición!
Las familias Unidos por la Programa de Desayuno
Los residentes de la Sri Sathya Sai Grama Ashram, situado enMuddenahalli en Chikkaballapur Distrito, se han presentado con una idea de 'poner la luz muchas manos para hacer el trabajo'. Contribuyen al programa de desayuno en algunos pueblos cercanos.

Cada semana, los residentes del Ashram contribuir cinco capatis por familia que se utilizará para alimentar a niños en edad escolar en los pueblos de los alrededores. Los niños en edad escolar que asisten a la Escuela Primaria Superior Gobierno en el pueblo Muddenahalli han recibido y disfrutado el desayuno.
Mermelada de frutas se sirve junto con los chapatis, con lo que al instante sonrisas en los rostros de los 70 niños que estudian en la escuela. Algunos niños solicitan si también podrían conseguir la salsa picante de maní con los chapatis la próxima vez, mostrando claramente su vinculación inmediata con los voluntarios!
Felicitaciones a los residentes del Ashram en unir por una causa altruista!
El arte de regalar
Como dijo una vez Bhagavan Sri Sathya Sai Baba, "El servicio a la humanidad, es el servicio a Dios."

Siguiendo sus enseñanzas, un grupo de jóvenes de Colombo se propuso a principios de Batticaloa, una región en el lado este de Sri Lanka, que es una unidad de siete a ocho horas; para participar en otro proyecto noble. A la mañana siguiente, los jóvenes reunidos en la Clínica Médica que proporciona atención médica gratuita a los indigentes y necesitados en esa zona remota. Se construyó sobre las instrucciones de Swami y fue inaugurado por el Señor mismo. El personal ya se había reunido, porque era un día de la clínica y ansiosamente esperado junto a la juventud para recibir a los huéspedes que eran los estudiantes de la Escuela Dharmapuram.
Educación para la Vida en Batticaloa
La juventud en Batticaloa continuar sin descanso para participar en la prestación de apoyo a la educación basada en valores a los hermanos y hermanas más jóvenes en su área. Este desinteresado Seva ha hecho un gran impacto en la vida de estos niños en los dos aspectos de la educación y la espiritualidad. Después de ver los resultados mucho mejores y más exitosos de las mezclas anteriores; estos niños con mucho amor y fe en Swami ...
Desayuno en Seva Ereko Metodista
escuela primaria
Además de los 200 estudiantes de primaria regulares, esta escuela también atiende a 49 niños con necesidades especiales, tales como problemas de aprendizaje, problemas de audición y desafiado intelectualmente.
 
1.360 paquetes de desayuno que contienen un paquete de galletas, tetra pack bebida de yogur, un paquete de bolas de queso, una hogaza de pan y un pastel en rodajas parcelada fueron servidos a los niños y los maestros / cuidadores para septiembre, en cada jueves del mes.

TRADUCCION NO OFICIAL


Issue 93 - October 14, 2018
Inspirational Note...
In 2016 one of the Satsangs held in the divine presence at El Teatro De Camara, Mexico. A devotee thanked Swami for blessing the Mexicans during Chihuahua crisis.
 
And here is what Swami said:
 
I also want to thank you for being here. God always wants to be with His devotees, just as devotees want to be with God. Just as children want to be with their mother, the mother also wants to be with her children. That way, when the children need their mother most, she is always there for them. Even before the child opens its mouth to call out, its mother, ever watchful, is always in tune with her child. That is why I am here; because you need Me; and you are here because I need you!
Service Updates
Introduction of Annapoorna Protein Mix for Siddlaghatta Taluk Schools
Annapoorna added a new approach to address the mission of building nutrition by introducing a protein mix that will be given to school children as a part of their morning breakfast.

Since rural school children are seen to have lower levels of nutrition, Annapoorna has come up with this protein mix, which will be mixed with the milk that is being provided by the Government of Karnataka under the Ksheera Bhagya Scheme.
Oracle CSR Event in
Marathahalli Government School
Annapoorna and Oracle got together for yet another successful CSR (Corporate Social Responsibility) event on Saturday, September 1, 2018. The CSR event was conducted in Marathahalli Government School in Bangalore. This school, which has a strength of 107 students, is a recipient of Annapoorna's breakfast programme.
Annapoorna Breakfast for
Musthyala Village School Children
Annapoorna breakfast programme was launched on Saturday, September 1, 2018, in the Zilla Parishad High School in Musthyala village which is a part of Siddipet District in the State of Telangana.

The 400 children who are studying in this school will, from now on receive Annapoorna free breakfast on a daily basis. The children were served with delicious Upma on the day of the launch. The teachers and the villagers expressed their happiness for the breakfast programme launch.
Timely Medical Intervention for a Child
The Annapoorna volunteers who serve breakfast daily to the Ragigudda slums in JP Nagar in Bangalore, provided immediate medical attention to a tiny tot to prevent further complications from developing.

The volunteers noticed that a two year old child suffered from intense chest infection, probably due to poor hygienic and wet conditions in the slums. They also noticed that the parents were in a very poor condition, unable to afford even basic treatment.
Eye Camp and Stationery Kit for
Hyderabad Annapoorna Children
Last week, volunteers of the Annapoorna breakfast programme at Hyderabad conducted eye camps and distributed pencil boxes along with stationery kits in the various Annapoorna breakfast schools.

About 275 children benefited from this. Post screening, the team distributed spectacles to the children and staff as required.
Ganesha Chaturthi Celebrations
Volunteers and school children across multiple Annapoorna Centres throughout the country celebrated Ganesha Chaturthi with love and fervor!

The school children from Sriramapuram village in Vizianagaram District, where Annapoorna serves breakfast daily, made beautiful eco-friendly Ganesha Idols and invoked Lord Ganesha's blessings.

The Hoshiarpur village near Noida saw school children and Annapoorna volunteers come together and celebrate the festival, spreading happiness and cheer all around. The teachers, volunteers and children sang Bhajans and offered haldi (turmeric), kumkum (vermilion powder) and flowers to Lord Ganesha. Modak Prasadam was distributed to all.
Annapoorna Breakfast for
Bagalkot's Metgudd Village
Annapoorna marched deeper into Karnataka state by launching the breakfast programme in Metgudd village in Mudhol Taluk.

The breakfast inauguration at the Lower Primary School in the village, which is a part of Bagalkot District, was attended and inaugurated by the Block Education Officer and other officers and committee members.

The school, which has a strength of 54 children, will be provided daily with a good breakfast.
Annapoorna Breakfast in
Nagarkurnool's Peddur School
On Saturday, Annapoorna breakfast programme was launched in yet another school called Peddur School which comes under the Nagarkurnool District in the State of Telangana.

It is interesting to note that the village's Panchayat along with some others came forward themselves, to fund the cost involved in implementing the breakfast programme. However Annapoorna will be entirely monitoring all operations and ensuring quality control. 80 children who study at the school will now receive nutritious breakfast daily.

It's great to note that villagers are taking active part in driving the mission of Nutrition!
Families Unite for Breakfast Programme
The residents of the Sri Sathya Sai Grama Ashram, situated at Muddenahalli in Chikkaballapur District, have come forward with an idea of 'putting many hands to make work light'. They contribute to the breakfast programme in some nearby villages.

Every week, the residents of the Ashram contribute five chapatis per family that will be used to feed school children in the surrounding villages. The school children attending the Government Higher Primary School in Muddenahalli village have received and relished the breakfast.

Fruit jam is served along with the chapatis, instantly bringing smiles on the faces of the 70 children studying at the school. Some children requested if they could also get peanut chutney with the chapatis the next time, clearly displaying their instant bonding with the volunteers!
Kudos to the residents of the Ashram on uniting for a selfless cause!
The Gift of Giving
As Bhagawan Sri Sathya Sai Baba once said, "Service to mankind, is service to God."

Following His teachings, a group of youth from Colombo set out early for Batticaloa, a region on the East side of Sri Lanka, which is a seven to eight-hour drive; to take part in another noble project. The next morning, the youth gathered at the Medical Clinic which provides free medical care to the destitute and needy in that remote area. It was constructed on Swami's instructions and was inaugurated by the Lord Himself. The staff had already gathered, for it was a clinic day and they eagerly waited alongside the youth to welcome the guests who were the students from the Dharmapuram School.
Education for Life in Batticaloa
The youth in Batticaloa continue to engage tirelessly in providing value-based educational support to the younger brothers and sisters in their area. This selfless Seva has made a big impact in the lives of these children in both aspects of education and spirituality. After seeing the much improved and successful results of the previous batches; these children with much love and faith in Swami...
Breakfast Seva at Ereko Methodist
Primary School
In addition to the 200 regular primary students, this school also caters for 49 children with Special Needs such as learning disabled, hearing impaired and intellectually challenged.
 
1,360 breakfast packets containing a biscuit packet, yoghurt drink tetra pack, a cheese balls packet, one loaf of bread and a parcelled, sliced cake were served to the children and teachers/caretakers for September, on each Thursday of the month.


--

No hay comentarios :

Publicar un comentario

ULTIMAS PUBLICACIONES