EL DESPERTAR SAI
EL DESPERTAR SAI: Youth Global Newsletter OWOS Youth Global Newsletter OWOS - EL DESPERTAR SAI

PLATICAS DE SATHYA SAI BABA

DIOS ES AMOR

LA VOZ DEL AVATAR

Dynamic Glitter Text Generator at TextSpace.net
EN VISTAS DINÁMICAS ABRE MÁS RÁPIDO LA PÁGINA

martes, 10 de diciembre de 2019

Youth Global Newsletter OWOS




Edición 154 - 08 de diciembre de, 2019
Nota inspirada ...
En 2016 un Satsang llevó a cabo en la presencia divina en California, EE.UU., cuando se le preguntó acerca de la implementación del sistema de educación Sai en los EE.UU.,

Esto es lo que dijo Swami:

Pasará. Los gobiernos tienen que cambiar y el pensamiento tiene que cambiar. Debe haber una disposición a aceptarlo; entonces, si la aplicación de ella, tendrá sentido.

Cuando la temporada está a la derecha y sembrar las semillas, que definitivamente van a crecer - pero, cuando la temporada está mal, no importa cuánto esfuerzo que puso en, que no va a crecer. Estoy a la espera para la temporada de la derecha, el liderazgo adecuado y el tipo de personas que entienden la necesidad de espiritualidad, la necesidad de la educación educación basada en valores morales y no meramente materialista y mundana - a continuación, que sin duda será capaz de poner en práctica eso.

De hecho, el primer esfuerzo se ha hecho en la India, también, para traer muchos intelectuales juntos en el tema de la educación, que incorporaría la espiritualidad y la armonía de las religiones en el plan de estudios. Los maestros y personas que van a impartir esto, necesitan ser entrenados y un plan de estudios tiene que ser diseñado. Ya he empezado a trabajar en un programa en todo el mundo, 'Guru' Vikas.

Me refiero a la formación de profesores en primer lugar; sobre la transformación de sí mismos y, a través de su transformación, la transformación de los niños. Estoy desarrollando el programa en la India y, lentamente, se extenderá.

Cuando los beneficios de La India, la gente va a ver los beneficios y otros países también tendrán una demanda de un sistema de este tipo educativo. Cuando tienen hambre, si les das de comer, van a disfrutar de la comida. Así que estoy esperando el momento adecuado - pero, vendrá!

En este momento, la gente está buscando soluciones a los diferentes problemas de la sociedad, pero en última instancia, se darán cuenta de que, todo lo que han intentado, no ha resuelto el problema y entonces van a mirar hacia el este, hacia la India, que siempre ha sido la centro de espiritualidad y sabiduría, con el fin de aprender de ese país y su sabiduría. A continuación, el sistema de la educación se convierta en todo el mundo. Es una cuestión de tiempo, pero definitivamente va a suceder
Actualizaciones de servicios
La colaboración con el Gobierno de Pondicherry
SaiSure de 20.000 niños necesitados Escuela de Gobierno
Nutritiva y deliciosa mezcla SaiSure salud de Annapoorna ahora será servido a 20.000 niños que estudian en las escuelas públicas. SaiSure será servido por las mañanas y ayudará a los estudiantes permanecen libres del hambre, así como a proporcionarle los nutrientes muy necesarios, incluyendo micro nutrientes. El lanzamiento de la colaboración que sucedió en la oficina del Sr. Ministro Jefe de Pondicherry, Sri V. Narayanasamy.
Lanzamiento del centralizada Cocina y puesta en marcha de desayuno para escolares Gobierno
Un evento se llevó a cabo en Chennai para la inauguración de la cocina centralizada para la preparación del desayuno para los niños necesitados de la Escuela de Gobierno. Además, hubo un lanzamiento de programa de desayuno cocinado por 300 niños en una escuela en Chennai, Tamil Nadu. Honorable Ministro de Desarrollo Tamil, cultura y arqueología, Gobierno de Tamil Nadu, Thiru. K Pandia Rajan apareció en la ocasión.
Actividad RSC en Oracle
Escuela Tubharahalli
El equipo de Responsabilidad Social Empresarial de Oracle (RSE) y el equipo de Annapoorna se reunieron para una actividad de RSE, donde los voluntarios de Oracle interactuaron con los escolares que estudian en la escuela Gobierno Tubharahalli en Bangalore. El equipo distribuyó cuadernos y otros artículos de papelería a 210 niños en edad escolar. La sesión concluyó con una sesión de entretenimiento que incluye actividades como el canto.
Annapoorna Niño encabeza la Clase
Mallamma está estudiando actualmente en Sri Sathya Sai Vani Niketanam en el distrito Gadag en Karnataka. Era temprano, un niño beneficiario de la Annapoorna Whitefield Annapoorna desayuno Centro. Mallamma viene de un hogar muy pobre en Whitefield. Annapoorna voluntarios ayudaron a asegurar una admisión en Sri Sathya Sai Vani Niketanam, teniendo en cuenta su interés en el mundo académico. Ella ha hecho ahora Annapoorna voluntarios muy orgulloso por ser el mejor estudiante de su clase 6, en medio kannada! Annapoorna le desea lo mejor para sus estudios y carrera!
Lanzamiento de SaiSure Multi-Nutriente
Mezcla de salud en Tumkur
Sri Sathya Sai Annapoorna Confianza en colaboración con Sri Ramakrishna Sevashrama y Sri Sathya Sai Salud y Fondo de Educación lanuched SaiSure mezcla de salud de varios nutrientes para las mujeres embarazadas y para 60.000 niños de la Escuela de Gobierno en el Distrito de Tumkur en Karnataka.
Acharya Devo Bhava
(Maestro es venerado como Dios)
Los maestros y el personal han sido siempre motivo clave de Annapoorna Programa de desayuno para el éxito operacional. Si no fuera por la HM (Jefe Maestro / Maestra Jefe) y la cooperación y el apoyo de los profesores, sería no sea posible para Annapoorna para llevar a cabo el programa de desayuno con éxito en cada escuela. Por lo tanto, Annapoorna ha sido hábilmente apoyado por todos HMS, maestros y cocineros a través de más de 3.000 centros en todo el país.

Aquí está una foto de un SM y sus profesores de una escuela en Bhongir, Telangana Estado, que no sólo es compatible con el Programa de Desayuno Annapoorna de todo corazón, pero también camina un esfuerzo adicional para ayudar al equipo Annapoorna durante la entrega de comestibles en la escuela! Todo su apoyo incondicional se debe a una razón - su amor incondicional a sus hijos de la escuela!

Por lo tanto, estos actos de amor y dedicación son muy alentadores para Annapoorna para servir a las escuelas más y más digno en todo el país.
Lanzamiento de SaiSure Multi-Nutriente
Mezcla de salud en Hukkeri Taluk en Belagavi
Sri Swamiji Chyrashekar Shivacharya de Hukkeri en Belagavi Distrito en Karnataka puso en marcha este programa al servir leche con SaiSure a los niños. Zilla Parishad miembros, Smt. Anasuya Patil; Directora de comidas Distrito Mid-Day, Sri Dipak Kulkarni; Oficial de Educación bloque, Sri MN Dandin; TP CEO, Sri Biradarpatil; Annapoorna Administrador de confianza nacional, Sri A. Santosh; Manger Regional, R. Rajiv; Dr. Abhijit Musale; SMT. Shashikala Natarajan apareció en la ocasión. Este lanzamiento está dedicada a la ayuda a 5.000 niños de Hukkeri Taluk del distrito Belagavi!
Lanzamiento de SaiSure Multinutriente
Mezcla de salud en Hubballi
Sri Sathya Sai Annapoorna confianza en colaboración con Adamya Chetana lanzó SaiSure múltiples nutrientes mezcla de salud para 70.000 niños de la Escuela de Gobierno en Hubbali Distrito en Karnataka!
Seva en el Medio Oriente
El mes de cumpleaños de Bhagavan Sri Sathya Sai Baba vio a los jóvenes de todo el Oriente Medio que se unen y continuar sirviendo a la Divinidad en sus hermanos y hermanas menores afortunados!
desierto Seva

Por quinto mes consecutivo, los jóvenes de la región distribuyen raciones a los cuidadores. 35 personas han sido beneficiarios de este servicio cada vez mayor hasta el momento. Estos hermanos reciben raciones en la forma de cocinar los suministros como las especias, granos, legumbres, polvo de té, galletas y así sucesivamente. Para celebrar este Seva, los hermanos también son tratados a cenar fresca, casera cada mes.
damas de Camp
En el campamento de las damas, incluyendo raciones semanales de lavado de platos líquidos se distribuyeron a las hermanas. También fueron servidos con una deliciosa comida de idli (pasteles de arroz) y se tratan a los chocolates para celebrar el cumpleaños del Señor. Además, clases de computación, tales como el uso de Microsoft Word y Excel se les enseña a ampliar aún más sus habilidades al puesto de trabajo.
Seva juventud
Los jóvenes se reúnen todos los sábados por la mañana para distribuir los plátanos a los hermanos obrero que trabajan sin descanso en los sitios de construcción. Los plátanos se sirven ya que ayuda a mantener los niveles de líquido en el cuerpo y regula el movimiento de nutrientes. Este humilde ofrenda sirve no sólo para llenar sus estómagos, sino también su espíritu a medida que trabajan para crear la base de la sociedad en torno a las personas.
Las obras de construcción Seva
Los jóvenes y adultos se reúnen para apoyar de forma continua las actividades de servicio realizadas en dos campos de trabajo en la región. Más de 300 personas se beneficiaron del servicio de este mes, que incluía la distribución de plátanos, jugo, Laban (suero de leche), chocolates y galletas.

Por lo tanto, un mes más el servicio lleno lleno de acontecimientos ha llegado a su fin. El equipo y los devotos esperan más de tales oportunidades!

TRADUCCION NO OFICIAL



Issue 154 - December 08, 2019
Inspirational Note...
In 2016 a Satsang held in the divine presence in California, USA, when asked about the implementation of Sai education system in the USA,

Here is what Swami said:

It will happen. Governments have to change and the thinking has to change. There should be a willingness to accept it; then, if you implement it, it will make sense.

When the season is right and you sow the seeds, they will definitely grow – but, when the season is wrong, no matter how much effort you put in, they will not grow. I am waiting for the right season, the right leadership and the right kind of people who understand the need for spirituality, the need for moral and values-based education and not merely materialistic and worldly education – then, you will definitely be able to implement it.

In fact, the first effort has been made in India, too, to bring many intellectuals together on the subject of education which would incorporate spirituality and harmony of religions in the curriculum. Teachers and people who will impart this, need to be trained and a curriculum needs to be designed. I have already started working on a worldwide programme, 'Guru Vikas'.

I talk about training teachers first; about transforming themselves and, through their transformation, transforming the children. I am developing the programme in India and, slowly, it will spread.

When India benefits, people will see the benefit and other countries will also have a demand for such an educational system. When they are hungry, if you feed them, they will enjoy the food. So I am waiting for the right time – but, it will come!

Right now, people are looking for solutions to all the different problems in society, but they will ultimately realize that, whatever they have tried, has not solved the issue and then they will look towards the east, towards India, which has always been the center of spirituality and wisdom, in order to learn from that country and its wisdom. Then, the system of education will become worldwide. It is a matter of time but it will definitely happen
Service Updates
Collaboration with Puducherry Government 
SaiSure for 20,000 Needy Government School Children

Annapoorna's nutritious and delicious health mix SaiSure will now be served to 20,000 children studying in Government Schools. SaiSure will be served in the mornings and will help students remain free from hunger as well as provide them with the much needed nutrients including micro nutrients. The launch for the collaboration happened at the office of Honorable Chief Minister of Puducherry, Sri V. Narayanasamy.
Launch of Centralised Kitchen and Launch of Breakfast for Government School Children
An event was held in Chennai for the inauguration of Centralised Kitchen for preparation of breakfast for needy Government School children. Further, there was a launch of Cooked Breakfast Programme for 300 children in a school in Chennai, Tamil Nadu. Honorable Minister of Tamil Development, Culture and Archeology, Government of Tamil Nadu, Thiru. K Pandia Rajan graced the occasion.
Oracle CSR Activity at
Tubharahalli School
The Oracle Corporate Social Responsibility (CSR) team and Annapoorna team came together for a CSR activity, where the volunteers from Oracle interacted with school children studying at Tubharahalli Government school in Bengaluru. The team distributed notebooks and other stationery items to 210 school children. The session concluded with an entertainment session including activities like singing.
Annapoorna Child Tops the Class
Mallamma is currently studying at Sri Sathya Sai Vani Niketanam in Gadag district in Karnataka. She was earlier an Annapoorna beneficiary child from the Whitefield Annapoorna Breakfast Centre. Mallamma comes from a very poor home in Whitefield. Annapoorna volunteers helped her secure an admission in Sri Sathya Sai Vani Niketanam, noting her interest in academics. She has now made Annapoorna volunteers very proud by being the top student in her Class 6, in Kannada medium! Annapoorna wishes her the very best for her studies and career!
Launch of SaiSure Multi-Nutrient
Health Mix in Tumkur
Sri Sathya Sai Annapoorna Trust in collaboration with Sri Ramakrishna Sevashrama and Sri Sathya Sai Health and Education Trust lanuched SaiSure multi-nutrient health mix for pregnant women and for 60,000 Government School children in Tumkur District in Karnataka.
Acharya Devo Bhava
(Teacher is revered as God)

Teachers and staff have always been Annapoorna Breakfast Programme's key reason for operational success. If not for the HM's (Head Master/Head Mistress) and the teachers' cooperation and support, it would be not be possible for Annapoorna to conduct the breakfast programme successfully at each school. Thus, Annapoorna has been ably supported by all HMs, teachers and cooks across more than 3000 centres throughout the country.

Here is a picture of a HM and his teachers from a school in Bhongir, Telangana State, who not only supports Annapoorna Breakfast Programme wholeheartedly, but also walks the extra mile to help the Annapoorna team during grocery delivery at the school! All their unconditional support stems from one reason - their unconditional love for their school children!

Thus, such acts of love and dedication are highly encouraging for Annapoorna to serve more and more deserving schools across the country.
Launch of SaiSure Multi-Nutrient
Health Mix in Hukkeri Taluk in Belagavi
Sri Chandrashekar Shivacharya Swamiji of Hukkeri in Belagavi District in Karnataka launched this programme by serving milk with SaiSure to the children. Zilla Parishad Member, Smt. Anasuya Patil; District Mid-Day Meal Director, Sri Dipak Kulkarni; Block Education Officer, Sri M. N. Dandin; TP CEO, Sri Biradarpatil; Annapoorna Trust National Manager, Sri A. Santosh; Regional Manger, R. Rajiv; Dr. Abhijit Musale; Smt. Shashikala Natarajan graced the occasion. This launch is dedicated to help 5,000 children of Hukkeri Taluk of Belagavi District!
Launch of SaiSure Multinutrient
Health Mix in Hubballi
Sri Sathya Sai Annapoorna Trust in collaboration with Adamya Chetana launched SaiSure multi-nutrient health mix for 70,000 Government School children in Hubbali District in Karnataka!
Seva in the Middle East
The birthday month of Bhagawan Sri Sathya Sai Baba saw the youth from across the Middle East coming together and continuing to serve the Divine in their lesser fortunate brothers and sisters!
Desert Seva

For the fifth consecutive month, the youths in the region distributed rations to caretakers. 35 individuals have been recipients of this growing service thus far. These brothers receive rations in the form of cooking supplies like spices, grains, legumes, tea powder, biscuits and so on. To celebrate this Seva, the brothers are also treated to fresh, home cooked dinner each month.
Ladies Camp
At the ladies' camp, weekly rations including dish-washing liquids were distributed to the sisters. They were also served with a scrumptious meal of idli (rice cakes) and treated to chocolates to celebrate the Lord's birthday. Additionally, computer classes, such as the use of Microsoft Word and Excel are taught to further expand their workplace-skills.
Youth Seva
The youths gather every Saturday morning to distribute bananas to the laborer brothers who work tirelessly at the construction sites. Bananas are served as it helps maintain fluid levels in the body and regulates the movement of nutrients. This humble offering serves to not only fill their stomachs but also their spirits as they work to create the foundation of society around the people.
Construction Site Seva
The youths and adults come together to continuously support the Seva activities conducted at two labor camps in the region. Over 300 people benefitted from the service this month which included the distribution of bananas, juice, laban (buttermilk), chocolates, and biscuits.

Thus, yet another eventful service-filled month has come to an end. The team and the devotees look forward to more such opportunities!
Love In Service For Those
Who Serve In Sri Lanka
The youth have settled into a familiar pattern of serving refreshments to the disposal truck workers. Visiting every other day, the workers greet them with a gleeful smile and always accept the offerings with overflowing gratitude with a prayer of blessings! Piping hot tea is served along with plates full of biscuits, cakes, brownies and sandwiches, to give their weary bodies a boost. An opportunity arose for the youth to treat and help refresh a group of labourers who had been working since morning. The cups of tea and coffee were received with much joy along with an assortment of sandwiches and biscuits!
One World One Sai | OWOS, OWOS, CA 99999



--

No hay comentarios :

Publicar un comentario

ULTIMAS PUBLICACIONES