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lunes, 12 de agosto de 2019

"Madhusudan Sai es la confluencia de Bhakti, Jnana y Karma"



"Madhusudan Sai es la confluencia de Bhakti, Jnana y Karma"

En el comienzo de unos tres años, Swami solía Madhusudan como un 'mensajero' o 'Communicator'. Swami le enviaría a diferentes lugares para transmitir mensajes. Esto está documentado en el libro 'La historia divina - Living con Dios' escrito por Madhusudan. En tres años, los devotos comenzaron a llegar Muddenahalli de todo el mundo.

En los primeros días, Swami caminaba por delante de Madhusudan al conceder Darshan. Durante uno de los cumpleaños de Swami, Madhusudan Él experimentó en su interior. Él no era más exterior! Esto es cuando por primera vez; 'Comunicador' se convirtió en un 'vehículo'. Parakaya Pravesha (el alma entra en otro cuerpo) es un poder paranormal poseída solamente por Siddha Purushas. Pero para ser un avatar Swami, esto no fue una hazaña! Swami entró en el cuerpo de Madhusudan y comenzó a comunicarse con los devotos a través de él. Incluso empezó la entrega de los discursos a través Madhusudan.

En una ocasión antes de que hubiera comenzado la entrega de discursos, que había pedido Madhusudan, "Swami está haciendo todo a través de usted. ¿Por qué Él no emitida el discurso?"Él dijo:"A pesar de que va a pasar. Pero mi Telugu no es bueno. Estoy aprendiendo el idioma. Después me entero bien, los discursos comenzarán también!"Los discursos comenzó y cientos de discursos fueron entregados en Muddenahalli y en otros lugares, en todo el mundo a través Madhusudan. Diez volúmenes de 'Sri Sathya Sai Uvacha' - discursos de Bhagavan en la forma sutil se han publicado hasta la fecha. Swami siguió esto para la siguiente fase de tres años.

Este Guru Purnima, los cambios más importantes se llevó a cabo. Un día antes del Guru Purnima, Swami llamó Isaac Tigrett y yo y dijo: "La nueva fase de Sankramana Mi misión comenzará a partir de mañana por la mañana, 9:30 de la mañana." Nosotros realmente no entendemos su mensaje en su totalidad. Voy a tratar de explicar lo que sucedió en el Guru Purnima de lo poco que he entendido.

Anteriormente, Madhusudan no tenía la libertad para decidir cuando Swami se haría cargo de él. Siempre que Swami quería, él entraría en el cuerpo de Madhusudan y hacer lo que se tenía que hacer a través de él. En Guru Purnima, la clave fue entregado a Madhusudan. Ahora, siempre que lo desee puede convertirse en Sai Baba. Anteriormente, cuando Swami deseaba Madhusudan se convertiría en Sai Baba. Ahora, ya que la clave es la Madhusudan, que es ahora Madhusudan Sai. El siguiente aspecto importante es - en ese día auspicioso, Swami liberado Madhusudan de todos los grilletes de confinamientos mundanas. Se convirtió en un 'Alma Jnani'. Se convirtió en un 'Jeevan Muktha'. Swami también le concedió el don de ser capaz de experimentar el Atman, en cualquier momento.

¿Qué decir acerca de Swami Madhusudan Sai? Hay una estructura de tres pisos. Cuando la conciencia está en la planta baja, que es Madhusudan Sai, que es un Muktha Jeevan, una Sadhguru! (Antes de Guru Purnima, no era más que Madhusudan como tú y yo. Tenemos que entender esto.) Cuando se eleva a sí mismo a la primera planta, que es Bhagavan Sri Sathya Sai Baba. Puesto que, él está en la posesión de la clave; él puede ir a la primera planta en cualquier momento. Él será continuar la misión de Bhagavan cuando se eleva a sí mismo. El segundo piso es la experiencia de Atman. Todos vivimos en esta casa de tres pisos también! Pero tomamos nacimiento en la planta baja y morir en el suelo mismo piso porque no tenemos la llave! La libertad que posee Madhusudan Sai es que él puede ir a la primera y segunda planta a su voluntad.

Hay algo único con la personalidad llamada Madhusudan Sai. Usted puede preguntar si hay otros también que pueden experimentar la divinidad dentro de sí mismos. Puede haber muchas personas en la India e incluso fuera que han alcanzado el estado pero la clave no está con ellos. Cuando pueden experimentar la divinidad es la elección de Dios. Pero no hay muchas personas que pueden experimentar la divinidad a su antojo.

De hecho, no hay ninguna diferencia entre Madhusudan Sai y Sathya Sai Baba. Dado que, Madhusudan Sai puede elevarse a Sai Baba a su voluntad, no sería erróneo decir que ellos son uno.

Por lo general, las personas que han alcanzado el estado de Atman no llevan a cabo activamente en los asuntos mundiales. Swami una vez me había dicho que hay muchos seres iluminados que viven en el Himalaya hasta este día. Pero ellos se pierden en lo que concierne al mundo. Ellos no se involucran en el establecimiento de escuelas, universidades, hospitales o en la prestación de desayuno nutritivo o viajar más allá de las fronteras del país para el establecimiento del Dharma. En Bhagawad Gita, Krishna dice, todos los nacidos están obligados por sus funciones. Sólo aquellos que han experimentado el Atman no están obligados por deberes mundanos. Por lo tanto, por lo general las almas iluminadas no intervengan en los asuntos del mundo. Pero en el caso de Madhusudan Sai, que se ha fusionado en Sai. Y puesto que Sai Baba, como un avatar ha descendido para el establecimiento del Dharma, Madhusudan Sai continuará llevando a cabo sus funciones sin interrupción.

Hay muchos que han alcanzado la iluminación a través de Bhakti Marg (camino) y otros a través de Jñana Marg. Y hay otros que han alcanzado a través de Karma Marg. Si nos fijamos en la historia moderna de la India, puedo citar los nombres de tres cifras extremadamente populares. Ramakrishna Paramahamsa alcanzó la iluminación a través de Bhakti marg. Ramana Maharshi experimentó Atman a través Jnana Marg. Mahatma Gandhi alcanzó Atma Sakshatkara través de Karma Marg. Ramakrishna Paramahamsa y Ramana Maharshi no viajó a lo largo y ancho después la iluminación. Considerando que, Mahatma Gandhi viajó largo y ancho de este país y, cuando fue necesario, incluso viajó a Inglaterra.

La singularidad de Madhusudan Sai es la fusión de los tres caminos en la consecución de Atma Jñana. Madhusudan era extremadamente dedicado a su maestro y se había entregado por completo a Sus pies de loto. Una vez le dije, usted es afortunado de haber sido elevado a este estado. Para esto, dijo, "Swami es ahetuka Daya Sindhu. Es a partir de su compasión ilimitada e inagotable que Él nos ha dado esto en mí". Esta es Bhakti Marg. La capacidad de experimentar Atman en cualquier momento es el Jñana Marg. Las iniciativas de servicio enormes que él ha llevado a cabo por el bienestar de la humanidad en todo el mundo, es Karma Marg. Vemos la confluencia de estas tres personalidades y caminos que habían tomado en Madhusudan Sai.

La gente puede pensar Narasimha Murthy es audaz para hablar de esta manera. Hoy en día, puedo ser el único que decir esto, pero cien años, la gente de todo el mundo estará hablando en el mismo tono!

He hablado lo poco que he entendido. Siempre es mejor escuchar a Madhusudan Sai hablar de sí mismo.

- de Sri Narasimha Murthy kannada Talk Traducido al Inglés entregado el 11 ago, 2019 Sri Sathya Sai Vidyaniketanam, campus de Gulbarga

TRADUCCION NO OFICIAL



"Madhusudan Sai is the confluence of Bhakti, Jnana and Karma Marg" 

In the beginning for about three years, Swami used Madhusudan as a 'Messenger' or 'Communicator'. Swami would send him to different places to convey messages. This is documented in the book 'The Story Divine - Living with God' written by Madhusudan. In three years, the devotees started pouring in Muddenahalli from around the world. 

In the early days, Swami would walk ahead of Madhusudan when granting Darshan.  During one of Swami's birthdays, Madhusudan experienced Him within him. He was no more outside! This is when for the very first time; 'Communicator' became a 'Vehicle'. Parakaya Pravesha (the soul entering another body) is a paranormal power possessed only by Siddha Purushas. But for Swami being an Avatar, this was no feat! Swami entered Madhusudan's body and started communicating with devotees through him. He even started delivering discourses through Madhusudan. 

On an occasion before he had started delivering discourses, I had asked Madhusudan, "Swami is doing everything through you. Why is He not delivering the discourse?" He said, "Even that will happen. But my Telugu is not good. I am learning the language. After I learn it well, the discourses will begin too!" The discourses began and hundreds of discourses were delivered in Muddenahalli and elsewhere, across the world through Madhusudan. Ten volumes of 'Sri Sathya Sai Uvacha' – Bhagawan's discourses in the subtle form have been published till date. Swami continued this for the next phase of three years. 

This Guru Purnima, major changes took place. A day before the Guru Purnima, Swami called Isaac Tigrett and myself and said, "The new phase of Sankramana in My mission will begin from tomorrow morning, 9:30 am." We did not really understand His message in its entirety. I will try to explain what happened on the Guru Purnima from whatever little I have understood. 

Earlier, Madhusudan did not have the freedom to decide when Swami would take over him. Whenever Swami wanted, He would enter Madhusudan's body and do whatever was needed to be done through him. On Guru Purnima, the key was handed over to Madhusudan. Now, whenever he wishes he can become Sathya Sai Baba. Earlier, when Swami wished Madhusudan would become Sathya Sai Baba. Now, since the key is with Madhusudan, he is now Madhusudan Sai. The next important aspect is - on that auspicious day, Swami liberated Madhusudan from all the shackles of worldly confinements. He became an 'Atma Jnani'. He became a 'Jeevan Muktha'. Swami also granted him the boon to be able to experience the Atman, any time. 

What did Swami say about Madhusudan Sai? There is a three-floored structure. When the consciousness is on the ground floor, he is Madhusudan Sai who is a Jeevan Muktha, a Sadhguru! (Before Guru Purnima, he was just Madhusudan like you and me. We need to understand this.) When he elevates himself to the first floor, he is Bhagawan Sri Sathya Sai Baba. Since, he is in the possession of the key; he can go to the first floor anytime. He will be continuing the mission of Bhagawan when he elevates himself. The second floor is the experience of Atman. We all live in this three-floored house too! But we take birth in the ground floor and die in the ground floor itself because we do not have the key! The freedom that Madhusudan Sai possesses is that he can go to first and second floor at his will. 

There is something unique with the personality called Madhusudan Sai. You may ask if there are others too who can experience divinity within themselves. There may be many people in India and even outside who have attained the state but the key is not with them. When they can experience the divinity is the choice of God. But there are not many people who can experience divinity at their will. 

In fact, there is no difference between Madhusudan Sai and Sathya Sai Baba. Since, Madhusudan Sai can elevate himself to Sathya Sai Baba at his will, it wouldn't be wrong to say that they are One. 

Usually, people who have attained the state of Atman do not actively conduct themselves in the world affairs. Swami had once told me that there are many enlightened beings living in the Himalayas even to this day. But they are lost as far as the world is concerned. They don't involve themselves in the establishment of schools, universities, hospitals or in providing nutritious breakfast or travelling beyond the boundaries of the country for the establishment of Dharma. In Bhagawad Gita, Krishna says, all those born are bound by their duties. Only those who have experienced the Atman are not bound by worldly duties. Therefore, usually the enlightened souls don't engage in the affairs of the world. But in the case of Madhusudan Sai, he has merged in Sathya Sai. And since Sathya Sai Baba, as an Avatar has descended for the establishment of Dharma, Madhusudan Sai will continue carrying out his duties uninterrupted. 

There are many who have attained enlightenment through Bhakti Marg (path) and others through Jnana Marg. And there are others who have attained through Karma Marg. If you look at modern Indian history, I can quote the names of three extremely popular figures. Ramakrishna Paramahamsa attained enlightenment through Bhakti marg. Ramana Maharshi experienced Atman through Jnana Marg. Mahatma Gandhi attained Atma Sakshatkara through Karma Marg. Ramakrishna Paramahamsa and Ramana Maharshi did not travel far and wide after the enlightenment. Whereas, Mahatma Gandhi travelled length and breadth of this country and when it was required, even travelled to England. 

The uniqueness of Madhusudan Sai is the amalgamation of all the three paths in the attainment of Atma Jnana. Madhusudan was extremely devoted to his Master and had completely surrendered at His Lotus Feet. I once told him, you are fortunate to have been elevated to this state. For this, he said, "Swami is Ahetuka Daya Sindhu. It is out of His boundless and inexhaustible compassion that He has bestowed this on me". This is Bhakti Marg. The ability to experience Atman at any time is the Jnana Marg. The enormous service initiatives that he has undertaken for the welfare of humanity across the world, is Karma Marg. We see the confluence of these three personalities and paths they had taken in Madhusudan Sai. 

People may think Narasimha Murthy is audacious to speak this way. Today, I may be the only one to say this but hundred years from now, people from around the world will be speaking in the same tone!  

I have spoken whatever little I have understood. It is always better to listen to Madhusudan Sai speaking about himself.  

- Sri Narasimha Murthy's Kannada Talk Translated into English delivered on Aug 11, 2019 at Sri Sathya Sai Vidyaniketanam, Gulbarga campus



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